Bedrijf in de spotlight: Jari Kloppenburg van Steam Talmark

Bedrijf in de spotlight: Jari Kloppenburg van Steam Talmark
Met 25+ kerstpakketten levert reclamebureau Steam Talmark één van de grootste bijdragen aan de Omgekeerde Adventskalender dit jaar. Aangezien zij al drie jaar op een rij mee doen met onze actie, vroegen we met strategy director Jari Kloppenburg naar hun motivatie en aanpak. Je vraagt je misschien af waarom de Omgekeerde Adventskalender zo’n succes is bij een bedrijf als Steam Talmark. Maar onze kerstactie en de missie van het bureau liggen eigenlijk heel dicht bij elkaar, zo legt Jari uit. ‘Ons doel is niet alleen om de juiste werkgever en werknemer aan elkaar te koppelen, maar wij kijken ook naar wat goed werkgeverschap is.’ En dat geldt ook voor Steam Talmark zelf. ‘Wij leggen de lat niet alleen hoog voor de bedrijven waar wij mee werken, maar ook voor onszelf. En dat betekent dat je ook moet kijken naar wat voor rol je als bedrijft speelt in je omgeving en community en hoe je hier een positieve bijdrage aan kunt leveren.’ Dus toen een collega drie jaar geleden voorstelde om mee te doen aan de Omgekeerde Adventskalender, werd de actie zeer positief ontvangen.
Je vraagt je misschien af waarom de Omgekeerde Adventskalender zo’n succes is bij een bedrijf als Steam Talmark. Maar onze kerstactie en de missie van het bureau liggen eigenlijk heel dicht bij elkaar, zo legt Jari uit. ‘Ons doel is niet alleen om de juiste werkgever en werknemer aan elkaar te koppelen, maar wij kijken ook naar wat goed werkgeverschap is.’ En dat geldt ook voor Steam Talmark zelf. ‘Wij leggen de lat niet alleen hoog voor de bedrijven waar wij mee werken, maar ook voor onszelf. En dat betekent dat je ook moet kijken naar wat voor rol je als bedrijft speelt in je omgeving en community en hoe je hier een positieve bijdrage aan kunt leveren.’ Dus toen een collega drie jaar geleden voorstelde om mee te doen aan de Omgekeerde Adventskalender, werd de actie zeer positief ontvangen.
Samen komen voor het goede doel
In plaats van dat iedereen zijn eigen kerstpakket samenstelt, vertelt Jari dat het klaarmaken van de dozen een ritueel is geworden op kantoor waarbij het hele team samen komt. ‘Alle ingrediënten en items van de kalender zetten we op een grote tafel midden in het kantoor en iedereen pakt samen een pakket in.’ Het is niet alleen een gezellige middag voor het team, het is ook een moment van reflectie. ‘Toen ik naar de ingrediënten keek realiseerde ik mij dat iets simpels als een pak spaghetti een heel groot verschil kan maken. Dat was echt wel even een eye opener.’

Een berichtje van de ene naar de andere Amsterdammer

Ook al begint het inpakken pas over een paar weken, Jari weet al wat hij op zijn kaartje wil zetten. ‘Ik weet natuurlijk niet wie mijn pakket ontvangt, maar ik weet wel dat we één ding gemeen hebben: Amsterdam. We horen bij dezelfde stad, dezelfde community, en dat schept een band.’ Naast verbinding hoopt Jari dat het pakket ook een vorm van steun is. ‘Iedereen die een pakket ontvangt verdient het en heeft het veel harder nodig dan wij, dus ik hoop dat zich hiermee ook gezien en gewaardeerd voelen.’

Wil je dit jaar ook meedoen met de Omgekeerde Adventskalender? Je kunt je hier inschrijven

Cookie Time! By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. More information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close